CoCArt Music Festival po raz jedenasty

Drugą dekadę działalności w ostatni weekend marca zainauguruje toruński festiwal CoCArt. W programie koncertu twórców z Polski i różnych części świata. Jak co roku będzie intrygująco i odświeżająco.

CoCArt Music Festival to ważne wydarzenie dla fanów szeroko rozumianej nowej muzyki i sztuki audiowizualnej. Co roku od ponad dekady podczas festiwalu w toruńskim Centrum Sztuki Współczesnej pojawiają się znakomici wykonawcy z Polski i różnych stron świata. Wielu z zapraszanych muzyków, performerów, artystów dźwięku i obrazu, którzy występowali na CoCArt Music Festival posiada status prawdziwych legend i prekursorów zjawisk muzycznych, które pojawiły się w ostatnich dekadach XX i na początku XXI wieku. Wydarzenie odbędzie się 29 i 30 marca, a jego kuratorami niezmiennie jest dwójka muzyków: Rafał Iwański i Rafał Kołacki.

Program koncertów (Kino Centrum):

29.03, piątek, godz. 19.00:
Qba Janicki (Polska)
Soundscape Mirror (Polska)
Norbert Möslang (Szwajcaria)

30.03, sobota, godz. 19.00:
Hubert Zemler (Polska)
Veronika Mayer / Conny Zenk (Austria)
Thomas Köner (Niemcy)

Inne wydarzenia w ramach Festiwalu:

30.03, godz. 13.00, Czytelnia CSW
Spotkanie z Grzegorzem Tyszkiewiczem, szefem wytwórni płytowej Bocian Records.

29 i 30.03, godz. 23.00, PERS, ul. Mostowa 6
Chillout room i after party

Artyści:

Thomas Köner (Niemcy) – kompozytor i producent muzyki elektronicznej, jeden z najbardziej zasłużonych dla rozwoju gatunku ambient, artysta multimedialny. Jest połową elektronicznego duetu Porter Ricks (współworzonego wraz z Andym Mellwigiem), prekursorskiego w połowie lat 90. dla rozwoju nurtu dub-techno spod znaku wytwórni Chain Reacton. Aktywny na polu muzyki od prawie 30 lat. T. Köner zrealizował kilkanaście solowych albumów oraz kilka we wspólpracy z legendą niemieckiej elektroakustyki Asmusem Tietchensem (jako Kontakt der Jünglinge). Koncert audiowizualny. http://thomaskoner.com  

Norbert Möslang (Szwajcaria) – urodził się w St. Gallen w 1952 roku. Jest artystą wizualnym i muzykiem (m.in. saksofon sopranowy, kontrabas, instrumenty elektroniczne). Gra, jak sam to określa „cracked everydayelectronics”. Od 1972 do końca 2002 roku tworzył wraz Andy Ghulem duet Voice Crack. Grał w Poire_z i King Ubu örchestrü. Współpracował z takimi muzykami jak: Otomo Yoshihide, Günter Müller, Jérôme Noetinger, Lionel Marchetti, Jim ORourke, Kevin Drumm, Jason Kahn, Oren Ambarchi, Keith Rowe, Aube. Komponuje muzykę do filmów, najbardziej znaną ścieżkę dźwiękową skomponował do filmu „The Sound of Insects – Record of a Mummy” (Odgłosy robaków – zapiski mumii, 2009). http://moeslang.com

Veronika Mayer (Austria) – urodziła się w 1977 r. Kompozytorka i artystka dźwięku mieszkająca w Wiedniu. Jej utwory obejmują kompozycje instrumentalne i elektroakustyczne, instalacje dźwiękowe i koncerty z użyciem instrumentarium elektronicznego. Aktywnie działa na polu  improwizacji elektronicznej, występuje solo i z innymi muzykami, także z artystami wizualnymi. Jej prace były prezentowane na różnych festiwalach muzyki współczesnej i eksperymentalnej w Austrii, Argentynie, Czechach, Danii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Indonezji, Włoszech, Meksyku, Szwajcarii, na Słowacji i w USA.  http://veronikamayer.com

Conny Zenk (Austria) – urodziła się w 1985 r.  Jest kompozytorką wizualną, artystką wideo i medialną, mieszkającą w Wiedniu. Pracuje nad takimi tematami, jak media społecznościowe, migracja, gender i feminizm, a także nad koncepcjami urbanistycznymi, architektonicznymi i przestrzennymi. W różnych projektach muzyki audiowizualnej jej głównym zadaniem jest tworzenie języka improwizacji pomiędzy różnymi obszarami artystycznymi. Za pomocą programów generatywnych tworzy abstrakcyjne elementy, takie jak linie i powierzchnie oscylujące, migotanie ziarniste i impulsy stroboskopowe. Conny Zenk bawi się pojęciem percepcji i tego, co nie jest widoczne.  https://connyzenk.com  

Hubert Zemler (Polska) -jeden z najbardziej rozchwytywanych perkusistów polskiej sceny improwizowanej, absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Występował w orkiestrach symfonicznych (Opera Narodowa, Sinfonia Varsovia), a także współpracował z uznanymi jazzmanami (m.in. Zbigniewem Namysłowskim, Wojciechem Staroniewiczem). Współtworzył wiele ważnych inicjatyw na polskiej scenie muzyki niezależnej, takich jak SzaZaZe, Horny Trees czy Babadag. Jest również interpretatorem muzyki współczesnej. Współpracował między innymi z Szabolcsem Esztényim, Johnem Tilburym, Evanem Ziporynem, Gyanem Riley’em i grupą Kwadrofonik. Obok wspierania licznych zespołów od kilku lat rozwija własne przedsięwzięcia perkusyjne solo lub z udziałem innych artystów tego instrumentu. https://hubert-zemler.bandcamp.com  

Qba Janicki (Polska) – od najmłodszych lat związany ze środowiskiem funkcjonującym w klubie Mózg. W swej karierze scenicznej zagrał setki koncertów, na których występował m.in. z takimi artystami jak Jerzy Mazzoll, Sławek Janicki, Roscoe Mitchell, Tomasz Sroczyński, Toshinori Kondo, Kris Wanders czy Fred Frith. Aktualnie zajmuje się pracą w zespołach Wojtek Mazolewski Quintet, Malediwy z Markiem Pospieszalskim, Kondensator Przepływu z Bartłomiejem Chmarą i Martyną Chojnacką. Oprócz gry na instrumentach, tworzy także muzykę teatralną wspołpracując z Pawłem Łysakiem, Arturem Pałygą, Grzegorzem Jaremko czy Łukaszem Korczakiem. Zaznaczył również swoją obecność na scenie hip hopowej produkując płytę legendarnego rapera Vienia. Dodatkowo jako współzałożyciel Mózg Foundation oraz członek  Stowarzyszenia Artystycznego Mózg, współpracuje przy organizacji projektów kulturalnych w Bydgoszczy i Warszawie. https://soundcloud.com/qbajanickio

Krzysztof  Ostrowski (Polska) – mieszka w Bydgoszczy; od lat tworzy rozmaite formy muzyki elektronicznej, od ulotnych poszukiwań dźwiękowych po zdecydowane rytmy techno z eksperymentalnym zacięciem. Łączy to z grą na trąbce w orkiestrze wojskowej, co na pewno dodaje jego muzycznym wizjom nowej perspektywy. Nagrywa solo jako Freeze, jak również w duetach z Piotrem Cisakiem, Mateuszem Wysockim/Fischerle (jako IFS), Grzegorzem Pleszynskim (jak Transmemories).

Tomasz Roszczybiuk (Polska) – menedżer kultury, realizator multimediów i pokazów audiowizualnych, vj, miłośnik muzyki. Motywem przewodnim jego działań jest relacja obrazu i dźwięku, jak i ich interakcja i połączenie. Swoje projekty opiera na eksperymentowaniu z miksowaniem i generowaniem obrazu na żywo.

Bocian Records (Polska) – Grzegorz Tyszkiewicz prowadzi rozpoznawalną na całym świecie oficynę wydawniczą Bocian Records specjalizującą się w muzyce improwizowanej i komponowanej, dla której wspólnym mianownikiem jest muzyka noise i inne gatunki ekstremalne w stylu Wolf Eyes & Anthony Braxton czy zespół Borbetomagus, a także dorobek takich kompozytorów jak Iannis Xenakis i Zbigniew Karkowski W latach 80-tych i 90-tych występował we włocławskich grupach Np.WAT i Marchlevski. Organizował koncerty i serie imprez popularyzujących muzykę spoza głównego nurtu. Stały gość audycji muzycznych o muzyce improwizowanej w Programie II Polskiego Radia. Muzykę wydawaną przez siebie prezentuje też z powodzeniem na festiwalach i cyklicznych imprezach w formie nietypowych dj-setów opartych na dźwiękach z nagrań odrzuconych przez niską jakość tłoczenia. http://www.bocianrecords.com

11. CoCArt Music Festival wspierają: Austriackie Forum Kultury w Warszawie, Goethe Institut w Warszawie i Swiss Arts Council Pro Helvetia

Karnet na dwa dni: 50 zł
Bilet jednodniowy: 30 zł

UWAGA: Limitowana do 123 pula KARNETÓW została wprowadzona do sprzedaży. Podczas festiwalu będzie można zakupić bilety jednodniowe – limitowane do 40 sztuk na każdy dzień.

Nowe idzie od morza jest patronem medialnym wydarzenia.